• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58523
+
-

بیمارستان جایگزین شهید باهنر  افتتاح می‌شود

وزیر بهداشت اواخر خردادماه برای افتتاح بیمارستان جایگزین شهید باهنر به کرمان سفر می‌کند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان «محمدرضا پورابراهیمی»، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در نشست مشترک با «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده و تلاش‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و وزارتخانه، راه‌اندازی بیمارستان جایگزین شهید باهنر کرمان سریع‌تر انجام شود. 

وی افزود: با توجه به این‌که ظرفیت ۳۰۰ تخت‌خوابی این بیمارستان که با هزینه ۴۰۰ میلیارد تومان و با متراژ ۳۰ هزار متر‌ مربع دیده شده است می‌تواند تقاضای زیادی از مردم استان را پوشش دهد و باید هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تشکر از زحمات هاشمی وزیر سابق بهداشت و نمکی وزیر فعلی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست کرد، قبل از افتتاح بیمارستان جایگزین شهید باهنر طلب پیمانکاران این پروژه پرداخت شود که گزارش آن طی نامه‌ای به وزیر ارائه شد. 

پورابراهیمی در ادامه این نشست تجهیز باقی‌مانده ساختمان بیمارستان جدید شهید باهنر را نیز مورد اشاره قرار داد که وزیر بهداشت با این 2 درخواست موافقت کرد و دستور آن را به معاونت اداری‌مالی وزارتخانه جهت انجام سریع اقدامات مربوطه صادر کرد. 

پورابراهیمی در ادامه دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تسریع در راه‌اندازی کارخانه پلاسمای خون کرمان را با توجه به این‌که سال‌ها کلنگ‌زنی شده خواستار شد و گفت: طی سال‌های گذشته اقدامات ناچیزی در مورد این پروژه انجام شده و ادامه کار با این سرعت مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.
 
پورابراهیمی با گلایه و انتقاد از پیشرفت پایین کارخانه پلاسمای خون گفت: در صورتی که سرمایه‌گذار نتواند بر اساس زمانبندی اعلامی به برنامه‌ها و تعهدات خود عمل کند از وزیر بهداشت درخواست می‌کنیم این پروژه را به مجموعه جدید واگذار کند تا این موضوع مهم که برای کشور حائز اهمیت است عملیاتی شود تا هم مانع خروج ارز از کشور شود و هم نیاز داخل کشور را پاسخ دهد؛ همچنین جنوب شرق مرکز فرآورده‌های خونی در کشور قرار گیرد. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست از همکاری پورابراهیمی و کمیسیون اقتصادی مجلس در ارتباط با حل مشکل مالیات بر ارزش افزوده و سهم وزارت بهداشت و درمان برای ارائه خدمات تشکر کرد. 

 نمکی افزود: در روز‌های پایانی خردادماه یا ابتدای تیرماه برای افتتاح بیمارستان جایگزین شهید باهنر به کرمان سفر می‌کند. 

نمکی در خصوص راه‌اندازی کارخانه پلاسمای خون در کرمان گفت: از این پروژه حمایت می‌کنیم و باید در راه‌اندازی کارخانه تسریع شود و پیگیری می‌کنیم اگر سرمایه‌گذار نتواند بر اساس زمانبندی عمل کند حتما موضوع جایگزینی در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

این خبر را به اشتراک بگذارید